Brev:
Salt og nyrekapacitet
31. januar 2005
Alder:
5 mdr.
Salt og nyrekapacitet
Kære Helen
Vores datter er nu snart 5 1/2 måned gammel og vi er begyndt med grøntsagsmos og grød. I den forbindelse kan jeg læse, at der ikke må tilsættes salt til babymaden, da nyrernes kapacitet ikke kan overkomme en større saltmængde.
Igennem knap 2 måneder har vores datter haft meget sekret i næsen, især på venstre side (ØNH-læge mener hun har en relativ stenose) og vi er nødsaget til at dryppe næsen med fysiologisk/isotonisk saltvand hver nat, idet hun ellers kan ligge vågen i flere timer, da hun er besværet med vejrtrækningen.
Én læge siger vi bare skal klø på med saltvand efter behov, en anden læge siger det udtørrer slimhinden i næsen og gør situationen værre. Hvad mener du om det? Og er det problematisk aht. hendes nyrer, at hun ikke kan undgå at sluge noget af saltvandet?
Mange hilsner